Overheid
Binnen het team Overheid zijn wij actief in bemiddeling voor vaste en interim functies op senior- en managementniveau bij lokale en provinciale overheden. Denk hierbij aan beleidsadviseurs, projectleiders, programmamanagers, teammanagers, juristen en financiële adviseurs. Dit doen wij binnen de volgende domeinen:
1. Sociaal domein. Voor alle transformatievraagstukken op het gebied van Wmo, Jeugdwet, Participatiewet, passend onderwijs, aansluiting onderwijs – arbeidsmarkt.
Wij ondersteunen organisaties bij de realisatie van opgaven als meedoen en vooruitkomen in de maatschappij, bevorderen van zelfredzaamheid of langer thuis blijven wonen.
2. Openbare orde en veiligheid. Voor een leefbare, veilige en prettige gemeente om in te wonen, werken en recreëren.
3. Invoering van de Omgevingswet. Voor het vormgeven aan het nieuwe beleid en inrichten van vergunningenverlening, toezicht en handhaving.
4. Leerplicht en Regionale Meld- en Coördinatie functie (RMC). Voor de uitvoering van deze wet- en regelgeving, maar ook voor de preventieve aanpak van schoolverzuim en voortijdig schoolverlaten en het helpen van jongeren om de startkwalificatie te behalen.
Waarmee kunnen wij je verder helpen?
Kandidaten
Beschik jij over ervaring bij een gemeente, provincie of ministerie en ben je op zoek naar een baan op senior- of managementniveau? Wij helpen je graag bij het passende functie. Hierbij kan het zowel gaan om een reguliere functie als om een interim-opdracht.
Om je zo goed mogelijk te kunnen begeleiden in dit proces is het raadzaam om je in te schrijven bij Spijtenburg. Op deze manier zijn we op de hoogte van je meest recente werkervaring én de eventuele wensen die je hebt ten aanzien van een nieuwe baan of opdracht. Op basis van deze informatie informeren wij je als eerste over onze meest recente vacatures / opdrachten en brengen we je in contact met de voor jou interessante organisaties.
Wij zijn actief op de volgende terreinen:
- Bestuur
- Directie
- PenO
- Communicatie
- Publiekszaken
Opdrachtgevers
Heb je tijdelijk extra menskracht nodig op het terrein van beleid, project- of programma-management of interim-management? Ook dan kun je bij ons terecht! Ervaren beleidsmedewerkers, project- en programma-managers en (verander)managers worden ingezet om gedurende een bepaalde periode in opdracht van de gemeente werkzaamheden uit te voeren.
Onze kandidaten beschikken over uitgebreide interim-ervaring bij de overheid. Hierdoor kunnen zij situaties goed overzien en weten snel tot de kern door te dringen. Zij werken op een manier die past bij de cultuur en werkwijze van jouw organisatie.
Voorbeelden van interim-opdrachten waarvoor wij bemiddelen zijn:
- Het op orde brengen van verplichte beleidsdocumenten.
- Het versterken van de professionaliteit van een team, het met elkaar vaststellen van de kerntaken en het vergroten van de resultaten.
- Het verminderen van een crisissituatie op een afdeling met hoog ziekteverzuim, een sociaal onveilige werksituatie en onvoldoende resultaten.
- Het inzichtelijk maken van de financiële situatie.
Daarnaast kunnen wij je van dienst zijn op het terrein van: