Enschede
Referentie: SPS10479

Interim-afdelingshoofd Financiële Administratie

Wat ga je doen?

Vind jij het leuk om integraal leiding te geven aan 25 p&c-medewerkers van de afdeling FA, van MBO- tot en met HBO-niveau? Ben je daarnaast 36 uur per week beschikbaar? Dan is deze vacature misschien echt wat voor jou! Daarnaast:

  • Begeleid je en coach de individuele medewerkers en de afdeling in de ontwikkeling van uitvoerend en gegevensverwerking naar meer digitalisering en een andere inrichting van de processen. Dit met een versterkte rol in de analyse, informatievoorziening, reporting en technische advisering. Hierbij geef je leiding door ruimte te geven voor eigen verantwoordelijkheid van medewerkers. Dit binnen de nieuwe koers en kaders, die je zelf verder mede vormt geeft en actief uitdraagt. Vanuit je inhoudelijk kennis, spar je hierbij ook op de inhoud.
  • Onderzoek je n het kader van de doorontwikkeling van de p&c-functie, of en hoe deze functie kan worden uitgebreid met een nog meer inhoudelijke rol. Het gaat hierbij dan met name om het beheer en (her)inrichting grootboek en het opstellen en bewaken centrale kaders voor financiële verslaglegging en informatievoorziening.
  • Het cluster F&C is een shared service center op het gebied van P&C. Als afdelingshoofd borg en stuur je op de betrouwbare en kwalitatieve verwerking van de aangeleverde data voor de verslaglegging en informatievoorziening. Hierbij creëer je in afstemming waar mogelijk extra meerwaarde door vereenvoudiging, uniformering en digitalisering.
  • Op basis van de visie op control zal er een doorontwikkeling plaatsvinden van de P&C-taken. Een van de grotere is hierbij de modernisering van het bedrijfsvoeringapplicatielandschap. Door ingehuurd programmamanagement zal hiervoor een traject van aanbesteding (2025) en implementatie (2025 en 2026) lopen. Daarnaast worden ook via innovaties en experimenten nieuwe wegen gemaakt en bewandeld. Jij begeleidt de medewerkers en de afdeling hierbij op inspirerende wijze door ze te faciliteren en hierop te coachen.
  • De organisatie van de taken en de onderlinge samenwerking tussen de medewerkers binnen de afdeling, het cluster en met de collega’s binnen de organisatie wordt de komende periode verder uitgebouwd en verstevigd. Jij plant en organiseert dit op een doelmatige wijze. Dit stem je af en communiceer je met je medewerkers en je collega’s.
  • In het kader van de doorontwikkeling van de p&c-functie, wordt (mede) door jou onderzocht of en hoe de functie van administrateur in combinatie met deze functie van afdelingshoofd vorm kan krijgen. Het
  • De (inhoudelijke) ontwikkeling van de medewerkers, de afdeling en het cluster vraagt nadrukkelijk strategisch personeelsmanagement en meerjarenplanning. Jij levert hieraan een actieve bijdrage en jij geeft dit de komende periode een extra impuls.

Waar ga je werken?

Als overkoepelend shared service center op het gebied van de P&C-taken van de gemeente, heeft het cluster Finance & Control (F&C) ook een adviserende, faciliterende en project-(bege)leidende rol in deze veranderingen.

De gemeente Enschede heeft een visie op control opgesteld. Op basis van deze visie is er een verbeterprogramma opgesteld, om te komen tot een verdere professionalisering en toekomst vaste invulling van de planning & controlfunctie.
Deze visie heeft effect op het faciliteren van onze gemeentelijke taken en primaire processen en daardoor op onze sturing en verantwoording. Als gevolg daarvan zullen onze financiële en bedrijfsvoeringprocessen veranderen. Criteria in het verbeterprogramma voor de financiële en bedrijfsvoering processen zijn het verder uniformeren, vereenvoudigen en digitaliseren. Hiervoor lopen inmiddels ook de nodige projecten. Voor de Afdeling Financiële Administratie (FA) zal dit o.a. betekenen van uitvoerend en gegevensverwerking naar meer digitalisering en een andere inrichting van de processen. Dit met een versterkte rol in de analyse, informatievoorziening reporting en technische advisering en bijpassende bemensing op deze aangepaste taken. Ook zal er een nieuwe financiële applicatie worden aanbesteed en geïmplementeerd

Wie ben jij als afdelingshoofd Financiële Administratie?

Je hebt een HBO+/WO werk en denkniveau, richting bedrijfseconomie bedrijfseconomie, financiële administratie of planning & control.

Wat krijg je?

Je krijgt een tijdelijk contract aangeboden vanaf 17 maart tot 30 juni voor 36 uur in de week met de optie tot 3 x 6 maanden verlening.

Hoe ziet de procedure eruit?

Heb je interesse in deze Interim-afdelingshoofd Financiële administratie vacature? Voor meer informatie en het sturen van jouw CV (vóór 7 februari 16:00) kun je contact opnemen met Wim Broere via 068324 0203 of via w.broere@spijtenburg.nl In navolging daarvan zal een voordracht gedaan worden en bij uitnodiging zal Spijtenburg je z.s.m. informeren over datum en tijden. Deze zijn op moment van publiceren nog niet bekend.

Deze procedure betreft een aanbesteding. Dit houdt in dat er enkele belangrijke gunningscriteria aan de vacature verbonden zijn. Wij vragen je deze via dit formulier in te vullen en mee te sturen bij een sollicitatie.

Indien je niet aan het profiel en de gunningscriteria voldoet, wordt jouw sollicitatie niet in behandeling genomen. Bij twijfel kun je contact opnemen met een van onze consultants. Mogelijk kunnen we je dan helpen met een vrijblijvende inschrijving als kandidaat of met een advies. vacature? Voor meer informatie en het sturen van jouw CV

Bezoekers van deze pagina bekeken ook deze banen:

in Bestuurskantoor te Naaldwijk
in Bestuurskantoor te Naaldwijk
in Venray
in Berkelland

Geen passende vacature gevonden?

Heb je geen passende vacature kunnen vinden? Wij kijken graag met je mee!
Neem contact met ons op via 076 - 2063 333 voor meer informatie of blijf op de hoogte van ons aanbod d.m.v. een job alert.

Bezoekers van deze pagina bekeken ook deze banen:

in Bestuurskantoor te Naaldwijk
in Bestuurskantoor te Naaldwijk
in Venray
in Berkelland