Interim Bestuurder
Wat ga je doen?
Als interim bestuurder ben je integraal eindverantwoordelijk voor de resultaten en ontwikkeling van OcTHO. Je geeft leiding aan een team professionals; directeuren van de scholen, professionals en medewerkers op het stafkantoor. Samen draag je zorg voor de totstandkoming en realisatie van het strategisch beleidsplan 2023-2026. Je delegeert waar mogelijk en vertrouwend op de kennis en kunde van collega’s. Je werkt op basis van de Wet op het primair onderwijs, de statuten van OcTHO en je klankbordt, stemt af met en je legt verantwoording af aan de Raad van Toezicht (RvT).
• Je voert het actuele strategisch beleidsplan van OcTHO uit en het jaarplan dat daarvan is afgeleid.
• Je gaat verder op de ingeslagen weg van de nu vertrekkende bestuurder, daarmee bouw je aan de ontwikkelingen op het gebied van de organisatie, de sturing en de cultuur.
• Je zorgt voor continuïteit in ontwikkeling.
• Je borgt de kwaliteit van onderwijs en de gezonde organisatie, met aandacht voor goed werkgeverschap.
• OcTHO is een kleine stichting. Voor haar duurzaam voortbestaan en kwalitatief goed en nabij onderwijs geeft de RvT de bestuurder de opdracht te onderzoeken of (een vorm van) samenwerking met andere onderwijsinstellingen in de omgeving meerwaarde heeft. Jij maakt daarvoor een plan en je organiseert onafhankelijk onderzoek.
• Je rapporteert aan de RvT en adviseert hem.
• Je geeft op inspirerende wijze leiding aan het stafkantoor en de directeuren.
• Je faciliteert de RvT, bereidt vergaderingen voor en stemt geregeld af.
• Je overlegt en stemt tijdig af met de GMR.
• Je zorgt ervoor dat OcTHO zichtbaar blijft in de regio en je behartigt haar belangen.
Waar ga je werken?
Bij Stichting OcTHO werk je binnen een betrokken organisatie met acht openbare basisscholen in de gemeente Tholen. Elke school heeft een eigen, herkenbaar karakter en een sterke band met de lokale omgeving. OcTHO zet zich in voor een inspirerende leeromgeving waar brede ontwikkeling en leerplezier centraal staan. Iedereen is welkom, en er wordt gewerkt vanuit de kernwaarden: positief, eigen, samen en gelijkwaardig. OcTHO biedt ruimte voor ontwikkeling, vernieuwend denken en samenwerking, altijd met oog voor de leerling en de toekomst. Hier wordt écht gebouwd aan het onderwijs van morgen.
Op de website van OcTHO vind je veel achtergrond informatie. Klik hier voor de website.
Wat breng jij mee als interim Bestuurder?
• Je hebt ervaring met samenwerking met RvT en GMR. Je bent je bewust van je rol jegens deze gremia. Je bent bekend met de governance structuur in het primair onderwijs en de daarbij behorende rolneming van alle partijen.
• Je weet wat er komt kijken bij het besturen van een kleine stichting in de regio.
• Je hebt voeling met kleine scholen en je kunt schakelen tussen strategisch en operationeel denken en handelen.
• Je bent goed in staat met in- en externe stakeholders af te stemmen om richting te geven/op te halen en daarop leiderschap af te stemmen.
• Je beschikt over politieke en organisatiesensitiviteit op strategisch niveau.
• Je bent een taakgericht mensenmens, persoonlijk en sociaal, verbindend en betrokken.
• Je kent de regio van Tholen.
• Je hebt een academisch werk- en denkniveau.
Wat heeft OcTHO jou te bieden?
OcTHO biedt een dynamische en uitdagende omgeving waarin jouw leiderschap en verbindende kwaliteiten volop tot hun recht komen. Als interim bestuurder krijg je de ruimte om actief bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van een zelfbewuste organisatie die volop in beweging is.
Daarnaast biedt OcTHO:
• Veelzijdige samenwerkingsmogelijkheden binnen de regio en met diverse partners.
• Professionele ondersteuning en een betrokken team dat samen werkt aan impactvolle doelen.
• Een passende salariëring conform CAO Bestuurder funderend onderwijs / tarief conform de WNT.
• Een tijdelijke aanstelling van een jaar of de mogelijkheid op een overeenkomst van opdracht wanneer je als ZZP-er invulling geeft aan deze opdracht. Beide varianten kunnen, indien nodig, verlengd worden.
Procedure
Heb je interesse? We ontvangen graag uiterlijk 14 november 2024 jouw cv en motivatiebrief t.a.v. de sollicitatiecommissie via s.vanbladel@spijtenburg.nl. De gesprekken vinden plaats in week 47 en 48 en de startdatum is per 1 januari 2025 (exacte startdatum in overleg).
Een uitgebreide internetsearch en een diplomacheck is onderdeel van de voorselectie.
De volledige profielschets tref je onderaan deze pagina.
Contactpersoon
Sybille van Bladel is contactpersoon voor deze vacature. Wil je eerst meer informatie ontvangen? Neem dan contact op via s.vanbladel@spijtenburg.nl of 06-11024647.